Įsivaizduokite mažą, pūkuotą būtybę su devyniais dantimis ir mįslinga šypsena, kabančią nuo madingo krepšio, puošiančią kuprines ir užkariaujančią kolekcionierių lentynas. „Labubu“ – tai daugiau nei paprasta lėlė: tai mados pareiškimas, kolekcinis daiktas ir statuso simbolis, užkariavęs pasaulį. Kinijos fenomenas virto globaliu reiškiniu – naujos partijos išparduodamos per sekundes, o mažmenininkai negali patenkinti paklausos. Šis straipsnis atskleidžia, kodėl „Labubu“ tapo tokia sėkminga, kaip ji keičia žaislų verslą ir kokios perspektyvos jos laukia. Pasiruošę pasinerti į šią maniją? Pradėkite skaityti!
Kas yra Labubu? Mielas ar šiek tiek bauginantis reiškinys?
„Labubu“ – tai 20 cm aukščio pliušinis monstras su vinilo galva, didelėmis ovaliomis akimis, smailiomis ausimis ir maža nosyte. Jo šypsena su lygiai devyniais dantimis kelia prieštaringus jausmus: ar jis mielas, ar šiek tiek piktavalis? Gamintojas apibūdina jį kaip „geraširdį padarą, trokštantį padėti, bet dažnai klystantį“. Priklausantis „Pabaisų“ (The Monsters) serijai, „Labubu“ derina japonišką kawaii estetiką su keistoku prieskoniu, žavėdamas kolekcionierius visame pasaulyje.
Šios lėlės dažnai puošia rankines, kuprines ar net mados aksesuarus, o gerbėjai entuziastingai dalijasi išpakavimo vaizdo įrašais „TikTok“. Įsivaizduokite, kaip pakabinate „Labubu“ ant savo rankinės – kuri versija geriausiai atspindėtų jūsų stilių? Pažvelkite į nuotraukas: ar ta mįslinga šypsena ir jus užburia?
Kaip atsirado Labubu ir kodėl jis sprogo tik dabar?
„Labubu“ pasaulį išvydo 2015 m., kai Honkongo menininkas Kasing Lung jį sukūrė paveikslėlių knygoje „The Monsters“. 2019 m. Kinijos įmonė „Pop Mart“ pristatė lėlę rinkai, bet pradžioje tai buvo tik kukli vaikų serija. Tikrasis bumas prasidėjo 2024 m.: pirmiausia Kinijoje, vėliau Azijoje, o galiausiai – visame pasaulyje. Kibirkštį uždegė K-pop žvaigždžių „Instagram“ įrašai, kurie paskatino milijonus gerbėjų pulti pirkti.
„Pop Mart“, įkurta 2010 m. kaip maža komiksų parduotuvė, net negalėjo įsivaizduoti tokio sėkmės proveržio. Kluczinis elementas – „aklosios dėžės“ koncepcija: pirkėjas nežino, kokią versiją gaus, kas palaiko nuolatinį jaudulį ir kolekcionavimo azartą. Įsivaizduokite, kaip atidarote tokią dėžutę – ar palinkėtumėte retos „chase“ versijos?
Labubu ekonominė revoliucija: milijardai juda
„Labubu“ tapo tikra aukso kasykla „Pop Mart“. 2024 m. „Monstrų“ serija generavo 430 mln. JAV dolerių (23 % bendrų pajamų), o 2025 m. pirmąjį pusmetį – jau 670 mln. JAV dolerių (34,7 %). Bendrovės pajamos per pirmuosius šešis 2025 m. mėnesius šoktelėjo iki 13,9 mlrd. juanių (apie 1,9 mlrd. JAV dolerių), o augimas siekė 204 % lyginant su pernai. Akcijų vertė pakilo 370 %, o įkūrėjo Wang Ning turtas vertinamas 21–27,5 mlrd. JAV dolerių, viršydamas daugelio Kinijos milijardierių. „Pop Mart“ rinkos kapitalizacija dabar siekia 46,1 mlrd. JAV dolerių – tris kartus daugiau nei „Mattel“ ar „Hasbro“.
Kainos įvairuoja: originalios lėlės kainuoja 18–50 USD, bet retų versijų perpardavimas internete gali siekti net 10 500 USD ar daugiau – pavyzdžiui, viena reta „Labubu“ neseniai buvo parduota eBay už 10 585 USD. Spekuliacijos verda: kolekcionieriai kelia riaušes parduotuvėse, o Europoje pardavimai laikinai sustabdyti dėl saugumo reikalavimų. Padirbti „Labubu“ generuoja milijardus dolerių neteisėtos prekybos, o „Pop Mart“ plečia tinklą – prekybos automatai jau veikia 30 šalių. Šiuo metu retas „Labubu“, pvz., Metallic ar Coca-Cola kolaboracijos versija, perparduodamas už 3 000–20 000 USD platformose kaip StockX ar eBay.

Kodėl Labubu užburia pasaulį? Sėkmės paslaptys
„Labubu“ sėkmė remiasi keliomis išradingomis strategijomis:
- Aklosios dėžutės jaudulys: Netikėti leidimai sukelia priklausomybę – gali tekti nusipirkti kelias dėžutes, kad gautumėte retą „chase“ versiją.
- Socialinė žiniasklaida: Milijonai „TikTok“ išpakavimo vaizdo įrašų kursto maniją, o gerbėjai dalijasi savo „lobiais“.
- Garsenybių galia: Nuo K-pop ikonų iki futbolo žvaigždžių – superžvaigždės dėvi „Labubu“ aksesuarus, paversdamos juos mados hitu.
- Kawaii estetika: Vaikiškas, naivus stilius traukia tuos, kurie bėga nuo suaugusiųjų pasaulio chaoso, siūlydamas mielą pabėgimą.
- Strateginė plėtra: Bendradarbiavimai su „Coca-Cola“, „Louvre“ modeliai ir „One Piece“ serijos palaiko nuolatinį bumą.
„Labubu“ jau išstūmė konkurentus kaip Sonny Angel, o net bankai siūlo juos kaip premiją už sąskaitų atidarymą! Pažiūrėkite „TikTok“ vaizdo įrašą – ar jis paskatins jus prisijungti prie kolekcionierių?
Labubu šeima: giminaičiai ir specialūs leidimai
„Labubu“ nėra vienišius: „Monstrų“ serijoje yra jo „giminaičiai“ – Zimomo (su uodega), Mokoko (mergaitė) ir Tycoco (skeletas). Kiekvienas turi savo mini variantus, o kolekcionieriai siekia surinkti visus. Specialūs leidimai, tokie kaip „Coca-Cola“ kolaboracijos, anime serijos ar muziejų modeliai, dar labiau didina patrauklumą. Maskvoje restoranai siūlo „Labubu“ teminius desertus, o mados entuziastės kabina juos ant „Chanel“ krepšių. 2025 m. planuojamas anime serialas pritrauks dar daugiau gerbėjų. Kur pakabintumėte savo „Labubu“ – ant krepšio ar lentynoje?
Premija: Ar Labubu – nuolatinė mada, ar trumpalaikis bumas?
„Labubu“ – tai suaugusiųjų „vaikų“ reiškinys: žmonės perka žaislus, kad pabėgtų nuo kasdienio chaoso. Vakaruose kilmė nesvarbi – „produktas toks geras, kad kilmė antraplaniška“, sako ekspertai. „Pop Mart“ maksimizuoja potencialą: prekybos automatai, robotizuotos parduotuvės ir globalios partnerystės užtikrina augimą. Kompanija prognozuoja 30 mlrd. juanių (apie 4 mlrd. USD) pajamas 2025 m., o Labubu išliks stiprus bent iki 2026 m. Vis dėlto, bumas gali sukelti naujas tendencijas – pavyzdžiui, naujausias hitas „Twinkle Twinkle“ jau lenkia rekordus ir gali tapti kitu dideliu proveržiu. Sekite „Pop Mart“ naujienas – koks bus kitas hitas?
Pasinerkite į Labubu maniją – susirinkite savo lėlę!
Iš paprasto paveikslėlių knygos personažo „Labubu“ išaugo 27,5 mlrd. JAV dolerių vertės imperija, žavinčia mados mylėtojus ir kolekcionierius. Jos paslaptis – staigmenos elementas, socialinės žiniasklaidos galia ir pabėgimas nuo rutinos. „Pop Mart“ keičia žaislų rinką: akcijos kyla, klastotės klesti, o gerbėjai rikiuojasi eilėse. Išbandykite „akląją dėžutę“ ir pajuskite jaudulį! Kuri „Labubu“ versija yra jūsų svajonė? Pasidalinkite komentaruose arba priimkite iššūkį: įsigykite pirmąją ir papasakokite savo istoriją – kartu linkime lėlių revoliucijos!
